Kurs i drift av gjenvinningstasjoner 2025

Praktisk informasjon
Tidspunkt:
Sted: Clarion Hotel The Hub, Biskop Gunnerus gate 3, Oslo
Medlem: 10.500,-
Ikke medlem: 13.125,-
Læringsmål
Kravene som stilles til gjenvinningstasjoner i dag er omfattende. Ansatte i alle funksjoner må forholde seg til kompleks drift der myndighetskrav, HMS, kundebehandling, bruk av maskiner og annet driftsutstyr, samt at krav til effektiv drift skal kombineres med det avfallsfaglige og en god miljøprofil.
I dette kurset tar vi for oss alle disse aspektene, og over to dager vil kursdeltakerne tilegne seg kompetanse som fører til at man har en helhetlig forståelse av gjenvinningstasjonenes funksjon, samtidig som man får et grunnlag for å utføre de daglige driftsoppgavene på en god og miljøriktig måte.
Program
Kurset finner sted på Clarion Hotel The Hub, vegg i vegg med Oslo Sentralstasjon. Det legges opp til felles middag for kursdeltagerne som ønsker dette på kvelden 4. november. Pris for middag kommer i tillegg til kursavgiften.
Ved flere deltagere fra samme selskap gis det 10% rabatt per deltager fra deltager nummer 2.
Annen praktisk info:
- Overnatting må bestilles og betales av deltakeren selv. Ønsker du å bo på The Hub, bruk denne lenken.
Om du vil overnatte et annet sted , så har Sirk Norge rammeavtale med Strawberry Hotels. Se her hvordan du kan benytte deg av den. - Minimum antall deltakere for gjennomføring er 15 personer
Deltakerliste finnes her
Påmelding
Kontakt oss
Lurer du på noe om arrangementet? Kontakt en av våre rådgivere:

Håkon Bratland
Fagrådgiver i Sirk Norge, og Sirk Norges representant i fagforum for digitalisering, fagforum for innsamling og sortering og arbeidsgruppa for ettersortering.
Telefon: 97578502
E-post: hakon@sirknorge.no
Relatert innhold

Er selvbetjente gjenvinningsstasjoner fremtiden?
Kåfjord Miljøstasjon åpnet som Norges første fjernbetjente og døgnåpne gjenvinningsstasjon i desember 2024. Erfaringene så langt er gode.

RBM 2026 – forbedret modell og forenklet datainnsamling
Sirk Norge åpner for påmelding til RBM 2026 – et felles benchmarking-verktøy for renovasjonsvirksomheter. RBM gir innsikt om pris/effektivitet, miljø og kundetilfredshet, også sammenlignet med andre deltakere.

Ligger det et gullprosjekt i skuffen?
En håndplukket REdu-intern kan hjelpe til med å realisere det.



