
RBM arrangeres annethvert år og er åpent for alle offentlige renovasjonsvirksomheter. Brukerinteressene ivaretas av en styringsgruppe oppnevnt blant medlemmer av Avfall Norge. Styringsgruppen står for den overordnede kvalitetssikringen av opplegget og legger føringer for modellen og gjennomføringen.
Årets påmelding er det høyeste antallet noensinne og sikrer at sammenlikningene skjer mot de beste i Norge. RBM 2022 er den 10. i rekken og vil som før sette fokus på beste praksis i 7 renovasjonsaktiviteter på 7 resultatområder. Aktivitetene omfatter oppsamlingssystem, innsamling, gjenvinningsstasjoner, sentralsortering, sluttbehandling, kundebetjening og administrativ støtte. Resultatområdene er kundetilfredshet, miljøstandard, prisnivå, produktivitet, systemeffektivitet, tjenestestandard og arbeidsmiljø. Deltakelse gir objektiv resultatmåling, læring og identifisering av beste praksis.
Gratulerer til alle som er påmeldt, og om du nå tenker at du burde vært med så ta kontakt
Hva får du som deltager i RBM?
Rettferdig sammenlikning av resultatnivå på de syv viktigste resultatområdene
Relaterte nyheter

Deponier: Nye krav gir ny drift
Skjerpede miljøkrav endrer deponidriften. Hvordan ser praktisk og effektiv deponidrift ut i 2026? Svaret får du på Driftsforum Deponi 2026.

Gjenvinning er Europas nye geopolitiske skjold
Gjenvinning handler nå om industriell overlevelse, forsvar og europeisk uavhengighet. Se webinaret som forklarer hvorfor:

Medlemsinnspill: Ny forskrift om produsentansvar for tekstiler
Vi vil ha innspill til vårt høringssvar til Miljødirektoratet.
